Misie

 

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE
 WRZESIEŃ 2025

1.„W przedszkolu”

  • Zachęcanie dzieci do nawiązania kontaktu z N. i pozostałymi dziećmi.
  • Wspomaganie dzieci przy pierwszych kontaktach – przedstawianie się imieniem oraz zapamiętywanie imion innych dzieci.
  • Kształtowanie umiejętności rozumienia funkcji znaczków przedszkolnych, rozpoznawanie swojego znaczka w różnych miejscach.
  • Zapoznanie z zasadami funkcjonowania w grupie.
  • Zwracanie uwagi na odkładanie swoich rzeczy przy własnym znaczku.
  • Kształtowanie prawidłowych nawyków higienicznych.
  • Zapoznanie z wyposażeniem łazienki.
  • Zapoznanie z nazwami kącików tematycznych oraz ich wyposażeniem.
  • Wdrażanie do zgodnej zabawy wspólnymi zabawkami, kształtowanie poczucia współodpowiedzialności za porządek w sali.
  • Budowanie poczucia przynależności do grupy i integrowanie się z nią.
  1. „Nasze przedszkole”
  • Zapewnienie dzieciom poczucia bezpieczeństwa w nowym miejscu.
  • Poznanie rozkładu pomieszczeń przedszkolnych oraz omówienie

zasad poruszania się w przedszkolu.

  • Nabywanie umiejętności wyrażania słowami własnych potrzeb.
  • Wdrażanie do używania zwrotów grzecznościowych:

przepraszam, dziękuję, proszę.

  • Stwarzanie sytuacji zwiększających poczucie własnej wartości.
  • Rozumienie pojęcia para i umiejętność jego odzwierciedlania w różnych kontekstach zabawowych.
  • Kształcenie słuchu muzycznego.
  1. „Jestem bezpieczny”
  • Poznanie zasad dotyczących bezpiecznego poruszania się po drodze.
  • Kształcenie umiejętności dzielenia się przestrzenią z innymi osobami oraz nawiązywanie z nimi bliskiego kontaktu.
  • Poznanie zasad prawidłowego przechodzenia przez jezdnię.
  • Kształtowanie umiejętności używania liczb porządkowych:

pierwszy, drugi, trzeci.

  • Zwracanie uwagi na przestrzeganie ustalonych zasad grupy.
  • Poznanie instrumentu (grzechotki) oraz jego dźwięku.
  • Nabywanie doświadczeń wyrażania opowieści ruchem.
  1. „Pomocna dłoń”
  • Zdobywanie wiedzy na temat nazewnictwa odzieży; nabywanie wiedzy na temat niebezpieczeństw grożących w domu.
  • Kształcenie umiejętności układania historyjki obrazkowej według kolejności zdarzeń.
  • poznanie pracy policjanta, utrwalanie numeru alarmowego.
  • Klasyfikowanie przedmiotów.
  • Uświadamianie konieczności przestrzegania zasad bezpieczeństwa w sytuacji zagrożenia.
  • Poznanie zawodu lekarza.
  • Kształtowanie poczucia przynależności do grupy.
  • przełamywanie lęku przed wizytą u lekarza podczas zabaw ruchowo-naśladowczych.

Religia:

  • Ukazanie prawdy, że Jezus kocha dzieci.
  • Nauka modlitwy" Aniele Boży".

Piosenka: „Idą buty do przedszkola

sł. Anna Bernat, muz. Michał Ciechan

Już od rana tupu tup . Po chodniku tupią buty!

Każdy but śpieszy się, do przedszkola zdążyć chce!

Ref.: Do przedszkola-la-la-la,

biegnie Grześ i Ola-la!

Jeden but i drugi but… Hop la la la tupu tup!

Tupią buty tupu tup. Jak piłeczki sobie skaczą,

Każdy but dobrze wie. Sznurowadła wiąże się!

Ref.: Do przedszkola-la-la-la…

A w przedszkolu buty śpią W kolorowych ciepłych workach,

Każdy but i we śnie Do przedszkola śpieszy się!

Ref.: Do przedszkola-la-la-la…

Wiersz: „Na ulicy”

Małgorzata Strzałkowska

Światło czerwone zamyka drogę.

Stoję i czekam, bo iść nie mogę.

Cierpliwie patrzę w oko czerwieni,

bo już za chwilę światło się zmieni.

Kiedy się pali światło zielone,

idę spokojnie na drugą stronę.

To oczywiste, że dzięki światłom

przejść przez ulicę jest bardzo łatwo.

 




 

© 2025 Przedszkole Publiczne Zgromadzenia Sióstr Franciszkanek Rodziny Maryi im. Św. Z. Sz. Felińskiego
ul. Ks. Kazimierza Guzego 4, 35-317 Rzeszów