Sarenki

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE

CZERWIEC 2025

TYDZIEŃ I: CZEGO DZIECI POTRZEBUJĄ DO SZCZĘŚCIA

Rozwijanie mowy, poznawanie informacji o kolegach oraz koleżankach, doskonalenie motoryki małej, rozwijanie sprawności manualnej, rozwijanie orientacji przestrzennej, rozwijanie umiejętności przeliczania, kształtowanie potrzeby zachowania prawidłowej postawy ciała, rozwijanie sprawności fizycznej, ilustrowanie piosenki ruchem, wyrabianie wyobraźni muzycznej oraz koordynacji słuchowo – ruchowej, zapoznanie z wyglądem dzieci z różnych stron świata.

TYDZIEŃ II: LATO, LATO, LATO CZEKA

Rozwijanie mowy, rozwijanie kreatywności, budzenie chęci uczestnictwa w zabawach, integracja grupy, rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania, rozwijanie umiejętności liczenia, rozwijanie sprawności fizycznej, kształtowanie odruchu prawidłowej postawy ciała podczas wykonywania ćwiczeń, kształcenie percpecji słuchowo – ruchowej, rozwijanie poczucia rytmu, rozwijanie logicznego myślenia, poszerzanie wiedzy o Dzikim Zachodzie.

TYDZIEŃ III: WKROTCE WAKACJE

Określanie dokąd można się udać na wakacje, rozwijanie sprawności manualnej, budowanie pozytywnych relacji grupowych, rozwijanie myślenia logicznego, rozwijanie umiejętności matematycznych, wszechstronny i harmonijny rozwój organizmu, reagowanie na ustalone hasła i sygnały i muzyczne, kształtowanie poczucia rytmu, doskonalenie umiejętności komunikacyjnych, stymulowanie do poznawania świata, rozwijanie postawy badawczej

TYDZIEŃ IV: ZWIEDZAMY ŚWIAT

Rozwijanie mowy, wzbudzanie zainteresowania podróżowaniem, zapoznanie z nazwami Państw sąsiadujących z Polską, rozwijanie sprawności, utrwalenie znajomości poznanych figur, rozwijanie wiedzy ogólnej, rozwijanie sprawności fizycznej, wszechstronny i harmonijny rozwój organizmu. Rozwijanie zdolności koncentracji uwagi podczas działania, rozwijanie aktywności muzyczno – ruchowej oraz współpracy w grupie, rozwijanie zainteresowań badawczych.

KATECHEZA

  • Poznanie prawdy, że Jezus zamieszkał w Chlebie eucharystycznym;
  • Kształtowanie postawy zaufania Jezusowi, który pomaga i chce, byśmy pomagali innym.
  • Odkrywanie, ze wakacje to czas radosnego odpoczynku i spotkań z Bogiem.
  • Kształtowanie postawy radości z czasu odpoczynku i odkrywania Boga w przyrodzie.

WIERSZ DO NAUKI

WAKACYJNE RADY”
Głowa nie jest od parady

służyć musi dalej.

Dbaj więc o nią i osłaniaj

kiedy słońce pali.                                    

Płynie w rzece woda

chłodna, bystra, czysta,

tylko przy dorosłych

z kąpieli korzystaj.

Jagody nieznane

gdy zobaczysz w borze -

Nie zrywaj! Nie zjadaj! -

bo zatruć się możesz.

Urządzamy grzybobranie

jaka rada stąd wynika?

Gdy jakiegoś grzyba nie znasz

nie wkładaj go do koszyka.

Biegać boso jest przyjemnie,

ale ważna rada:

- idąc na wycieczkę pieszą

dobre buty wkładaj!

PIOSENKA DO NAUKI

„ LODY POZIOMKOWE ”

  1. Lo- lo- lo- lo- lo- lo- lody
    Po- po- po- po- poziomkowe.
    Lu- lu- lu- lu- lubię lizać
    Choć gardełko nie jest zdrowe.

Mama mówi: nie! Tata mówi: nie!
A ja lody poziomkowe lizać chcę!
Mama mówi: nie! Tata mówi: nie!
A ja lodów poziomkowych chcę!

  1. Mama boi się o dzieci,
    Chcę by zawsze były zdrowe.
    Ale przecież czasem trzeba
    Zjadać lody poziomkowe.
  1. Lody trzeba jeść powoli. 
    Aby gardło nie bolało.
    Mama trochę jeść pozwoli,
    Lecz mi więcej by się chciało.
© 2025 Przedszkole Publiczne Zgromadzenia Sióstr Franciszkanek Rodziny Maryi im. Św. Z. Sz. Felińskiego
ul. Ks. Kazimierza Guzego 4, 35-317 Rzeszów