ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE
MARZEC 2025
TYDZIEŃ I : ZWIERZĘTA SPRZED MILIONÓW LAT
Dziecko:
- weźmie udział w zabawach orientacyjno-porządkowych;
- namaluje palcami dinozaura;
- wysłucha opowiadania Barbary Szelągowskiej Dzień z życia Dinki;
- wysłucha i nauczy się piosenki „Dinozaury”;
- pozna różne gatunki dinozaurów;
- weźmie udział w zabawie sensorycznej;
- wykona ślady prehistorycznego zwierzęcia;
- będzie rozwijać umiejętność przeliczania w poznanym zakresie;
- będzie rozwijać umiejętność kontynuowania rytmu;
TYDZIEŃ II: POGODA MARCOWA
Dziecko:
- spróbuje rozpoznać odgłosy deszczu, wiatru, burzy;
- wysłucha opowiadań Ewy Stadtmüller „Marcowa pogoda” oraz Wiktorii Kowalskiej
i Macieja Ciechomskiego „Sadzenie roślin”;
- dowie się, co oznacza przysłowie „W marcu jak w garncu”;
- uzupełni kalendarz pogody;
- zaprojektuje marcowy garnek;
- wysłucha i nauczy się piosenki „Wiosna na hulajnodze”;
- pozna zwiastuny wiosny;
- będzie klasyfikować i przeliczać przedmioty;
- ułoży historyjkę obrazkową w odpowiedniej kolejności;
- dowie się, czego potrzebuje roślina do życia;
- dowie się, które przedmioty toną, a które nie toną;
- dowie się, co znaczy powiedzenie ubierać się na cebulkę.
TYDZIEŃ III: WIOSNO, ACH TO TY!!
Dziecko:
- utrwali wiadomości na temat ptaków powracających do Polski na wiosnę,
- rozwinie sprawność manualną oraz wzbogaci mowę
- będzie budowało pozytywne relacje grupowe,
- utrwali i poszerzy umiejętności matematyczne,
- udoskonali twórcze myślenie,
- poprawi sprawność fizyczną,
- spowoduje wszechstronny i harmonijny rozwój swojego organizmu,
- będzie rozwijało umiejętności opanowania melodii i tekstu piosenki,
- udoskonali poczucie rytmu oraz umiejętności komunikacyjnych,
- będzie ćwiczyć dostrzeganie związków między przyczyną a skutkiem.
TYDZIEŃ IV: MAMY RÓŻNE CHARAKTERY
Dziecko:
- rozwinie umiejętności rozróżniania emocji,
- poprawi rozwój mowy i koncentracji uwagi,
- poszerzy wiedzę o emocjach, wzmocni integrację z grupą,
- opanuje pojęcie: długi, krótki,
- rozwinie myślenie logiczne, sprawność fizyczną
- udoskonali umiejętności kierowania swoim ciałem poprzez muzykę,
- będzie reagowało na ustalone hasła i sygnały muzyczne,
- będzie rozwijało umiejętności odróżniania zachowań pozytywnych od negatywnych.
KATECHEZA
- Poznanie prawdy, że Jezus cierpiał, abyśmy mogli osiągnąć niebo
- Zrozumienie, jak ważne jest spełnianie dobrych uczynków
- Motywowanie do naprawiania wyrządzonej krzywdy i przepraszania
- Utrwalanie modlitwy „Któryś za nas cierpiał rany” oraz śpiewanie piosenek wielkopostnych
- Kształtowanie postawy szacunku wobec krzyża, znaku miłości Jezusa.
WIERSZ
„WIOSENNY CZARODZIEJ”
Czary - mary, fiku - miku,
szedł Czarodziej po trawniku.
Niósł w plecaku fiołki, róże
a stokrotki gdzie? W kapturze!
Rzucał kwiaty, gdzie się dało,
Żeby wszędzie coś pachniało.
Koło ławki, koło krzaka,
jakie kwiaty? Te z plecaka!
W piaskownicy palmy sadził -
nawet nieźle sobie radził
no i huśtał na huśtawce
rozczochrane dwa dmuchawce.
Wyczarował, czary- mary,
na kałużach nenufary,
aż podwórko zmienił w śliczny,
mały ogród botaniczny.
PIOSENKA
„WIOSNA NA HULAJNODZE”
1. Nagle ciepłem powiało.
Nagle coś w lesie zapachniało.
Wszystkie lody stopniały,
a świat zielony zrobił się cały.
Ref.: Wiosna! Hej, hej, hej!
Wiosna! Hej, hej, hej!
Jedzie wiosna na hulajnodze.
Wszystkie kwiaty zakwitły jej przy drodze.
Wiatr wiośnie długie włosy rozwiewa.
Młodymi pąkami szepczą do niej drzewa.
Wiosna! Hej, hej, hej!
Wiosna! Hej, hej, hej!