Sarenki

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE

MARZEC 2025

 

 

TYDZIEŃ I :  ZWIERZĘTA SPRZED MILIONÓW LAT

Dziecko:

- weźmie udział w zabawach orientacyjno-porządkowych;

- namaluje palcami dinozaura;

- wysłucha opowiadania Barbary Szelągowskiej Dzień z życia Dinki;

- wysłucha i nauczy się piosenki „Dinozaury”;

- pozna różne gatunki dinozaurów;

- weźmie udział w zabawie sensorycznej;

- wykona ślady prehistorycznego zwierzęcia;

- będzie rozwijać umiejętność przeliczania w poznanym zakresie;

- będzie rozwijać umiejętność kontynuowania rytmu;

TYDZIEŃ II: POGODA MARCOWA

Dziecko:

- spróbuje rozpoznać odgłosy deszczu, wiatru, burzy;

- wysłucha opowiadań Ewy Stadtmüller „Marcowa pogoda” oraz Wiktorii Kowalskiej

i Macieja Ciechomskiego „Sadzenie roślin”;

- dowie się, co oznacza przysłowie „W marcu jak w garncu”;

- uzupełni kalendarz pogody;

- zaprojektuje marcowy garnek;

- wysłucha i nauczy się piosenki „Wiosna na hulajnodze”;

- pozna zwiastuny wiosny;

- będzie klasyfikować i przeliczać przedmioty;

- ułoży historyjkę obrazkową w odpowiedniej kolejności;

- dowie się, czego potrzebuje roślina do życia;

- dowie się, które przedmioty toną, a które nie toną;

- dowie się, co znaczy powiedzenie ubierać się na cebulkę.

TYDZIEŃ III: WIOSNO, ACH TO TY!!

Dziecko:

- utrwali wiadomości na temat ptaków powracających do Polski na wiosnę,

- rozwinie sprawność manualną oraz wzbogaci mowę

- będzie budowało pozytywne relacje grupowe,

- utrwali i poszerzy umiejętności matematyczne,

- udoskonali twórcze myślenie,

- poprawi sprawność fizyczną,

- spowoduje wszechstronny i harmonijny rozwój swojego organizmu,

- będzie rozwijało umiejętności opanowania melodii i tekstu piosenki,

- udoskonali poczucie rytmu oraz umiejętności komunikacyjnych,

- będzie ćwiczyć dostrzeganie związków między przyczyną a skutkiem.

TYDZIEŃ IV: MAMY RÓŻNE CHARAKTERY

Dziecko:

- rozwinie umiejętności rozróżniania emocji,

- poprawi rozwój mowy i koncentracji uwagi,

- poszerzy wiedzę o emocjach, wzmocni integrację z grupą,

- opanuje pojęcie: długi, krótki,

- rozwinie myślenie logiczne, sprawność fizyczną

- udoskonali umiejętności kierowania swoim ciałem poprzez muzykę,

- będzie reagowało na ustalone hasła i sygnały muzyczne,

- będzie rozwijało umiejętności odróżniania zachowań pozytywnych od negatywnych.

  KATECHEZA

  • Poznanie prawdy, że Jezus cierpiał, abyśmy mogli osiągnąć niebo
  • Zrozumienie, jak ważne jest spełnianie dobrych uczynków
  • Motywowanie do naprawiania wyrządzonej krzywdy i przepraszania
  • Utrwalanie modlitwy „Któryś za nas cierpiał rany” oraz śpiewanie piosenek wielkopostnych
  • Kształtowanie postawy szacunku wobec krzyża, znaku miłości Jezusa.

                 WIERSZ

„WIOSENNY CZARODZIEJ”

Czary - mary, fiku - miku,

szedł Czarodziej po trawniku.

Niósł w plecaku fiołki, róże

a stokrotki gdzie? W kapturze!

Rzucał kwiaty, gdzie się dało,

Żeby wszędzie coś pachniało.

Koło ławki, koło krzaka,

jakie kwiaty? Te z plecaka!

W piaskownicy palmy sadził -

nawet nieźle sobie radził

no i huśtał na huśtawce

rozczochrane dwa dmuchawce.

Wyczarował, czary- mary,

na kałużach nenufary,

aż podwórko zmienił w śliczny,

mały ogród botaniczny.

             PIOSENKA

„WIOSNA NA HULAJNODZE”

1. Nagle ciepłem powiało.

Nagle coś w lesie zapachniało.

Wszystkie lody stopniały,

a świat zielony zrobił się cały.

Ref.: Wiosna! Hej, hej, hej!

Wiosna! Hej, hej, hej!

Jedzie wiosna na hulajnodze.

Wszystkie kwiaty zakwitły jej przy drodze.

Wiatr wiośnie długie włosy rozwiewa.

Młodymi pąkami szepczą do niej drzewa.

Wiosna! Hej, hej, hej!

Wiosna! Hej, hej, hej!

© 2025 Przedszkole Publiczne Zgromadzenia Sióstr Franciszkanek Rodziny Maryi im. Św. Z. Sz. Felińskiego
ul. Ks. Kazimierza Guzego 4, 35-317 Rzeszów