ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE
TYDZIEŃ I: SPOTKANIA Z NAUKĄ
Rozwijanie sprawności fizycznej, rytmicznie maszeruje po obwodzie koła, lepi z ciastoliny, śpiewa piosenkę „Jesteśmy Polakami”, wie, na czym polega praca piekarza, cukiernika i i kucharza, bierze udział w zabawach tradycyjnych w kręgu, wodzi wzrokiem za kciukiem, prawidłowo trzyma narzędzie pisarskie, rozpoznaje głoskę i w nagłosie, w wygłosie, rozpoznaje literę i wśród innych liter, kreśli literę i po śladzie. Rozpoznaje po rytmie znane piosenki, tnie po liniach prostych. Kształtowanie postawy patriotycznej. Nazywanie i rozpoznawanie wartości związanych z umiejętnościami i zachowaniami społecznymi (szacunek do symboli narodowych, do ojczyzny).
TYDZIEŃ II: WSZYSCY JESTEŚMY TACY SAMI
Budowanie pozytywnej samooceny, budowanie poczucia bycia ważnym i potrzebnym,
rozwijanie umiejętności wczuwania się w emocje i uczucia osób z najbliższego otoczenia. Wie, że ludzie różnią się między sobą, dostrzega podobieństwa wśród dzieci z grupy, rozpoznaje literę „U” wśród innych liter, wyróżnia głoskę „u” w nagłosie, wygłosie, wie, że hałas przeszkadza w nauce. Przelicza kredki w pudełku, wskazuje grubą, cienką, długą, krótką, porządkuje przedmioty od najmniejszego do największego, kreśli ślady litery „u” „U” po śladzie. Zna różne znaczenia słowa „para” , łączy przedmioty w pary, wykonuje samodzielnie pracę wg podanej instrukcji.
TYDZIEŃ III: NASZE INSPIRACJE
Wdrażanie do utrzymania ładu i porządku wokół siebie, rozwijanie umiejętności zgodnej zabawy i współpracy oraz wspólnego podejmowania decyzji. Opowiada o swoim misiu, potrafi się nim bawić. Poprawnie wypowiada głoskę „k”, wyróżnia ją w nagłosie i wygłosie, rozpoznaje spośród innych liter, kreśli ją po śladzie, rozumienie potrzeby dbania o środowisko, ćwiczenia matematyczne – rozpoznawanie cyfry 4 wśród innych, liczenie w przód i wspak, wskazywani czwartego obiektu.
TYDZIEŃ IV: NASZE MARZENIA
Śpiewanie piosenki o Świętym Mikołaju, odpowiadanie na pytanie „O czym marzą dzieci”, wprowadzenie litery „M,m” drukowanej i pisanej, wdrażanie do kulturalnego zachowywania się i dziękowania za otrzymane prezenty, przeliczanie w zakresie 10, kolorowanie zgodnie z kodem, wdrażanie do uczestnictwa w przedstawieniach i inscenizacjach z okazji spotkania ze św. Mikołajem, budowanie wiary we własne możliwości, pozytywnego obrazu siebie, rozwijanie kreatywności i wyobraźni plastycznej, muzycznej i ruchowej, rozwijanie mowy i myślenia, umiejętności formułowania odpowiedzi na postawione pytania.
PROJEKT EDUKACYJNY „EMOCJE, ZNAM JE”
- rozwijanie zdolności rozpoznawania i nazywania emocji
- kształtowania poczucia, że każda emocja jest ważna
KATECHEZA
- odkrywanie prawdy o Bożej obecności w rodzinie, zachęcanie do wspólnej modlitwy w rodzinie
- nauka modlitwy „Wieczne odpoczywanie racz dać im panie”, wdrażnie do modlitwy za zmarłych
- Piosenka „Święty uśmiechnięty”
PIOSENKA DO NAUKI „Jesteśmy Polakami”
- Polska to kraj, piękny jak raj.
Mamy tu morze i góry.
Zachwyca nas zielony las
i pełne jezior Mazury.
Ref.: Z całego serca
śpiewajcie z nami:
„Wszyscy jesteśmy Polakami”
- Polska to kraj, piękny jak raj.
Mamy tu jesień i zimę.
Zachwyca nas wiosenny czas.
Lato pogodną ma minę.
WIERSZYK DO NAUKI
„Listopad”
Kiedy listopad przybywa,
mgła pola okrywa.
A my dobry humor mamy
i buziaki przesyłamy.
LISTOPAD 2025

