Wiewiórki

 ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE

GRUDZIEŃ 2025

 

TYDZIEŃ I: DOMOWY DETEKTYW

Nauka piosenki „Coś małego, coś pysznego”. Rozwijanie mowy i myślenia. Poznanie litery d, D. Wyróżnia głoskę d w nagłosie i śródgłosie. Rozwijanie wyobraźni, ćwiczenia koncentracji uwagi. Zapoznanie z zasadami bezpiecznego obchodzenia się z prądem. Rozwijanie postawy odpowiedzialności i współdziałania jako podstawy budowania współpracy. Rozwijanie sprawności fizycznej. Zapoznanie z liczbą 5 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym. Rozwijanie myślenia matematycznego. Aktywność badawcza – zagadki wielozmysłowe. Poznawanie nowych zapachów i smaków.

TYDZIEŃ II: PRZYGOTOWANIA DO ŚWIĄT

Rozwijanie postawy przywiązania do tradycji rodzinnych. Stwarzanie okazji do stymulowania zmysłów. Zapoznanie z historią Bożego Narodzenia. Zachęcanie do zabaw przy muzyce; stwarzanie okazji do słuchania muzyki i wykonywania prostych układów tanecznych. Rozwijanie kompetencji matematycznych. Utrwalenie znajomości kolorów. Wdrażanie do przestrzegania reguł w zabawie. Doskonalenie sprawności ruchowej podczas zabaw i ćwiczeń gimnastycznych.

TYDZIEŃ III: BOŻE NARODZENIE

Budowanie wiedzy nt. zmysłu węchu i zapachów. Nauka piosenki „Jak pachną święta”. Rozwijanie kreatywności dzieci poprzez tworzenie ozdób świątecznych z wykorzystaniem materiałów naturalnych i nietypowych. Wprowadzenie litery b, B. Rozpoznaje głoskę b w nagłosie oraz wśród innych liter. Zapoznanie z tradycjami związanymi ze świętami Bożego Narodzenia. Rozwiązywanie zagadek o potrawach wigilijnych. Zabawa tematyczna „Nakrywamy do stołu”. Rozwijanie sprawności fizycznej. Budowanie więzi emocjonalnej z rodziną.

TYDZIEŃ IV: W OCZEKIWANIU NA NOWY ROK

Przypomnienie nazw miesięcy. Śpiewanie piosenki „ Biegnie miesiąc za miesiącem”. ćwiczenia grafomotoryczne. Sporządzenie listy sposobów na ciekawe spędzanie wolnego czasu. Bierze udział w zabawach grupowych. Utrwalenie znajomości poznanych liter. Zabawy z figurami geometrycznymi. Ćwiczenia w cięciu nożyczkami po liniach prostych i falistych. Rozwijanie umiejętności rozpoznawania, nazywania i wyrażania emocji oraz uczuć poprzez muzykę.

PROJEKT EDUKACYJNY „EMOCJE, ZNAM JE”

  • rozpoznawanie i przeżywanie radości w codziennych sytuacjach
  • budowanie postaw opartych na dzieleniu się i uważności wobec innych

KATECHEZA:

  • Ukazanie Adwentu jako okresu przygotowania na przyjście Pana Jezusa.
  • Zachęcanie do udziału w Roratach.
  • Zachęcanie do czynienia dobrych uczynków.
  • Kształtowanie postawy oczekiwania z Maryją na przyjście Jezusa.
  • Kultywowanie tradycji związanych ze Świętami Bożego Narodzenia.
  • Śpiewanie kolęd i pastorałek.

PIOSENKA DO NAUKI

„Oto nadszedł piękny czas”

W księżycowym blasku śnieg

lśni jak gwiazd miliony

jest tak cicho jakby świat

cały był uśpiony.

I choć zimno i choć mróz,

w sercach iskra mała

rozpaliła uczuć moc

i nadzieję dała.

Ref. Niech płomyki naszych serc

świat ogrzeją cały.

Oto nadszedł piękny czas,

rodzi się Bóg mały. 2x

W księżycowym blasku śnieg

skrzypi pod butami.

Do stajenki chodźmy już

razem z pasterzami.

I choć zimno i choć mróz,

świat w zamieci tonie,

jest bezpiecznie póki nas

trzymają Twe dłonie.

Ref. Niech płomyki naszych serc

WIERSZYK DO NAUKI

„Wiersz dla Mikołaja”

W mroźną noc grudniową, wśród śnieżnej zamieci,

para reniferów z nieba do nas leci.

Ciągną piękne sanie w złocistym zaprzęgu.

A w saniach Mikołaj i worek prezentów.

Święty Mikołaju na Ciebie czekamy,

przez okno zmarznięte ciągle wyglądamy.

Przyjdź do nas w gościnę, szczerze zapraszamy.

Wierszyk Ci powiemy, piosenkę zaśpiewamy.

A Ty daj prezenty, rózgi odrzuć w kąt.

I życz wszystkim dzieciom kolorowych Świąt.

 

 

 

© 2025 Przedszkole Publiczne Zgromadzenia Sióstr Franciszkanek Rodziny Maryi im. Św. Z. Sz. Felińskiego
ul. Ks. Kazimierza Guzego 4, 35-317 Rzeszów