Wiewiórki

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE
Kwiecień 2024

  1. „Nadchodzi wiosna”
  • Poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie i nazywanie ich.
  • Przewidywanie następstw; operowanie pojęciami: cebule jadalne i ozdobne.
  • Rozwijanie słuchu fonemowego.
  • Kształtowanie wartości, jaką jest wytrwałość w dążeniu do celu; rozwijanie słownika czynnego.
  • Rozwijanie logicznego myślenia.
  • Kształtowanie umiejętności przeliczania w zakresie 7 w aspekcie kardynalnym
    i porządkowym.
  • Różnicowanie zdań prawdziwych i fałszywych.
  • Wyrażanie radości z obcowania z muzyką, utrwalenie pojęć: cicho – głośno.
  • Wyrażanie radości z wykonywania prac plastycznych.
  1. „Wiosna tuż – tuż”
  • Poznanie zawodu rolnika.
  • Określenie i nazwanie cech, jakimi jest obdarzony każdy rolnik.
  • Przewidywanie następstw wydarzeń – rozwój wzrostu ziemniaka.
  • Nazywanie zwierząt gospodarskich.
  • Czytanie globalne wyrazów; przeliczanie elementów..
  • Dopasowywanie produktów do źródeł ich pochodzenia.
  • Wyrażanie radości z możliwości zaprezentowania swojej wiedzy.
  • Rozwijanie małej motoryki.
  • Kształtowanie właściwej postawy ciała, rozwijanie wielu grup mięśniowych.
  1. „Mali odkrywcy”
  • Operowanie pojęciami: kosmos, planety, gwiazdy, Słońce, astronom, luneta, teleskop.
  • Poznawanie świata różnymi zmysłami.
  • Rozwijanie słownika czynnego.
  • Rozwijanie logicznego myślenia i percepcji wzrokowej.
  • Ćwiczenie orientacji przestrzennej.
  • Rozwijanie sprawności grafomotorycznej.
  • Kształtowanie umiejętności przeliczania w zakresie 8.
  • Rozwijanie kreatywności i logicznego myślenia.
  • Rozwiązywanie przez dzieci zagadek słownych.
  • Rozwijanie umiejętności skoku i przeskoku obunóż.
  1. „Tajemnice swiata”
  • Kształtowanie wartości, jaką jest dążenie do wiedzy.
  • Poznanie najważniejszych dla ludzkości wynalazków.
  • Utrwalenie nazw środków lokomocji.
  • Zachęcanie do zdobywania wiedzy.
  • Kształtowanie kompetencji cyfrowych.
  • Nabywanie umiejętności sprawnego przeliczania.
  • Utrwalenie znajomości numerów alarmowych.
  • Wyrażanie radości z uczestnictwa w zabawach plastyczno-technicznych.

Katecheza:

  • Ukazanie prawdy o obecności Jezusa Zmartwychwstałego w naszym życiu.
  • Kształtowanie postawy wdzięczności za obecność Jezusa wśród nas.
  • Wzbudzenie wiary w obecność Jezusa we Mszy św.
  • Śpiewanie piosenek: „Jezus zwyciężył”, „On jest Światłem”.

Piosenka: „Była babuleńka”

Była babuleńka rodu ubogiego,

miała koziołeczka bardzo upartego.

Ref.: Fik mik, fik mik,

szwadyrydy rydy, rach ciach ciach, bardzo upartego. (x2)

A ten koziołeczek był bardzo rozpustny,

wyjadł babuleńce zagonek kapusty.

Ref.: Fik mik, fik mik…

A weźże babulko kija sękatego

i wybijże mocno kozła upartego.

Ref.: Fik mik, fik mik…

 

 

 

 

© 2024 Przedszkole Publiczne Zgromadzenia Sióstr Franciszkanek Rodziny Maryi im. Św. Z. Sz. Felińskiego
ul. Ks. Kazimierza Guzego 4, 35-317 Rzeszów