Wiewiórki

 ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE

TYDZIEŃ I: SPOTKANIA Z NAUKĄ

Rozwijanie sprawności fizycznej, rytmicznie maszeruje po obwodzie koła, lepi z ciastoliny, śpiewa piosenkę „Jesteśmy Polakami”, wie, na czym polega praca piekarza, cukiernika i i kucharza, bierze udział w zabawach tradycyjnych w kręgu, wodzi wzrokiem za kciukiem, prawidłowo trzyma narzędzie pisarskie, rozpoznaje głoskę i w nagłosie, w wygłosie, rozpoznaje literę i wśród innych liter, kreśli literę i po śladzie. Rozpoznaje po rytmie znane piosenki, tnie po liniach prostych. Kształtowanie postawy patriotycznej. Nazywanie i rozpoznawanie wartości związanych z umiejętnościami i zachowaniami społecznymi (szacunek do symboli narodowych, do ojczyzny).

TYDZIEŃ II: WSZYSCY JESTEŚMY TACY SAMI

Budowanie pozytywnej samooceny, budowanie poczucia bycia ważnym i potrzebnym,

rozwijanie umiejętności wczuwania się w emocje i uczucia osób z najbliższego otoczenia. Wie, że ludzie różnią się między sobą, dostrzega podobieństwa wśród dzieci z grupy, rozpoznaje literę „U” wśród innych liter, wyróżnia głoskę „u” w nagłosie, wygłosie, wie, że hałas przeszkadza w nauce. Przelicza kredki w pudełku, wskazuje grubą, cienką, długą, krótką, porządkuje przedmioty od najmniejszego do największego, kreśli ślady litery „u” „U” po śladzie. Zna różne znaczenia słowa „para” , łączy przedmioty w pary, wykonuje samodzielnie pracę wg podanej instrukcji.

TYDZIEŃ III: NASZE INSPIRACJE

Wdrażanie do utrzymania ładu i porządku wokół siebie, rozwijanie umiejętności zgodnej zabawy i współpracy oraz wspólnego podejmowania decyzji. Opowiada o swoim misiu, potrafi się nim bawić. Poprawnie wypowiada głoskę „k”, wyróżnia ją w nagłosie i wygłosie, rozpoznaje spośród innych liter, kreśli ją po śladzie, rozumienie potrzeby dbania o środowisko, ćwiczenia matematyczne – rozpoznawanie cyfry 4 wśród innych, liczenie w przód i wspak, wskazywani czwartego obiektu.

TYDZIEŃ IV: NASZE MARZENIA

Śpiewanie piosenki o Świętym Mikołaju, odpowiadanie na pytanie „O czym marzą dzieci”, wprowadzenie litery „M,m” drukowanej i pisanej, wdrażanie do kulturalnego zachowywania się i dziękowania za otrzymane prezenty, przeliczanie w zakresie 10, kolorowanie zgodnie z kodem, wdrażanie do uczestnictwa w przedstawieniach i inscenizacjach z okazji spotkania ze św. Mikołajem, budowanie wiary we własne możliwości, pozytywnego obrazu siebie, rozwijanie kreatywności i wyobraźni plastycznej, muzycznej i ruchowej, rozwijanie mowy i myślenia, umiejętności formułowania odpowiedzi na postawione pytania.

PROJEKT EDUKACYJNY „EMOCJE, ZNAM JE”

  • rozwijanie zdolności rozpoznawania i nazywania emocji
  • kształtowania poczucia, że każda emocja jest ważna

KATECHEZA

  • odkrywanie prawdy o Bożej obecności w rodzinie, zachęcanie do wspólnej modlitwy w rodzinie
  • nauka modlitwy „Wieczne odpoczywanie racz dać im panie”, wdrażnie do modlitwy za zmarłych
  • Piosenka „Święty uśmiechnięty”

PIOSENKA DO NAUKI „Jesteśmy Polakami”

  1. Polska to kraj, piękny jak raj.

Mamy tu morze i góry.

Zachwyca nas zielony las

i pełne jezior Mazury.

Ref.: Z całego serca

śpiewajcie z nami:

„Wszyscy jesteśmy Polakami”

  1. Polska to kraj,  piękny jak raj. 

Mamy tu jesień i zimę. 

Zachwyca nas  wiosenny czas.

  Lato pogodną ma minę.

WIERSZYK DO NAUKI

         „Listopad”

Kiedy listopad przybywa,

mgła pola okrywa.

A my dobry humor mamy

i buziaki przesyłamy.

 

LISTOPAD 2025

© 2025 Przedszkole Publiczne Zgromadzenia Sióstr Franciszkanek Rodziny Maryi im. Św. Z. Sz. Felińskiego
ul. Ks. Kazimierza Guzego 4, 35-317 Rzeszów