ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE
Kwiecień 2024
- „Nadchodzi wiosna”
- Poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie i nazywanie ich.
- Przewidywanie następstw; operowanie pojęciami: cebule jadalne i ozdobne.
- Rozwijanie słuchu fonemowego.
- Kształtowanie wartości, jaką jest wytrwałość w dążeniu do celu; rozwijanie słownika czynnego.
- Rozwijanie logicznego myślenia.
- Kształtowanie umiejętności przeliczania w zakresie 7 w aspekcie kardynalnym
i porządkowym. - Różnicowanie zdań prawdziwych i fałszywych.
- Wyrażanie radości z obcowania z muzyką, utrwalenie pojęć: cicho – głośno.
- Wyrażanie radości z wykonywania prac plastycznych.
- „Wiosna tuż – tuż”
- Poznanie zawodu rolnika.
- Określenie i nazwanie cech, jakimi jest obdarzony każdy rolnik.
- Przewidywanie następstw wydarzeń – rozwój wzrostu ziemniaka.
- Nazywanie zwierząt gospodarskich.
- Czytanie globalne wyrazów; przeliczanie elementów..
- Dopasowywanie produktów do źródeł ich pochodzenia.
- Wyrażanie radości z możliwości zaprezentowania swojej wiedzy.
- Rozwijanie małej motoryki.
- Kształtowanie właściwej postawy ciała, rozwijanie wielu grup mięśniowych.
- „Mali odkrywcy”
- Operowanie pojęciami: kosmos, planety, gwiazdy, Słońce, astronom, luneta, teleskop.
- Poznawanie świata różnymi zmysłami.
- Rozwijanie słownika czynnego.
- Rozwijanie logicznego myślenia i percepcji wzrokowej.
- Ćwiczenie orientacji przestrzennej.
- Rozwijanie sprawności grafomotorycznej.
- Kształtowanie umiejętności przeliczania w zakresie 8.
- Rozwijanie kreatywności i logicznego myślenia.
- Rozwiązywanie przez dzieci zagadek słownych.
- Rozwijanie umiejętności skoku i przeskoku obunóż.
- „Tajemnice swiata”
- Kształtowanie wartości, jaką jest dążenie do wiedzy.
- Poznanie najważniejszych dla ludzkości wynalazków.
- Utrwalenie nazw środków lokomocji.
- Zachęcanie do zdobywania wiedzy.
- Kształtowanie kompetencji cyfrowych.
- Nabywanie umiejętności sprawnego przeliczania.
- Utrwalenie znajomości numerów alarmowych.
- Wyrażanie radości z uczestnictwa w zabawach plastyczno-technicznych.
Katecheza:
- Ukazanie prawdy o obecności Jezusa Zmartwychwstałego w naszym życiu.
- Kształtowanie postawy wdzięczności za obecność Jezusa wśród nas.
- Wzbudzenie wiary w obecność Jezusa we Mszy św.
- Śpiewanie piosenek: „Jezus zwyciężył”, „On jest Światłem”.
Piosenka: „Była babuleńka”
Była babuleńka rodu ubogiego,
miała koziołeczka bardzo upartego.
Ref.: Fik mik, fik mik,
szwadyrydy rydy, rach ciach ciach, bardzo upartego. (x2)
A ten koziołeczek był bardzo rozpustny,
wyjadł babuleńce zagonek kapusty.
Ref.: Fik mik, fik mik…
A weźże babulko kija sękatego
i wybijże mocno kozła upartego.
Ref.: Fik mik, fik mik…